POSTOPEK IZBIRE
BLAGOVNE ZNAMKE
SUPERBRANDS

POSTOPEK IZBIRE
BLAGOVNE ZNAMKE
SUPERBRANDS

V Sloveniji je bilo avgusta 2019 glede na podatek Urada za intelektualno lastnino registriranih 25.421 blagovnih znamk. Le 1 % blagovnih znamk v Sloveniji pa si bo zaslužilo nositi ime Superbrands, saj je postopek izbire, ki poteka s strani potrošnikov in članov strokovnega sveta skrbno izbran. Blagovna znamka z oznako Superbrands tako ne temelji na tržnem deležu blagovne znamke, njeni ceni, kakovosti ali vrednosti, temveč gre za blagovno znamko, ki jo potrošnik pozna, ji zaupa, se mu zdi edinstvena, zadovoljuje potrošnikove potrebe ter se lahko z njo identificira.

RAZISKAVA IPSOS

1. FAZA

RAZISKAVA IPSOS

Pri izboru Superbrands je izredno pomembna raziskava trga. V Superbrands Slovenija smo se pri raziskavi trga strateško in dolgoročno povezali s svetovno ugledno raziskovalno agencijo IPSOS oziroma z njeno izpostavo v Sloveniji. IPSOS na podlagi N=1.000 respondentov (reprezentativni vzorec po spolu, starosti in regiji) 18+ pri slovenskih potrošnikih opravi raziskavo, kjer potrošniki na osnovi spontanega priklica navedejo tri blagovne znamke za vsako od naslednjih dimenzij:
• edinstvene blagovne znamke,
• blagovne znamke, ki jim najbolj zaupajo,
• blagovne znamke, s katerimi se identificirajo,
• blagovne znamke, ki ustrezajo potrebam in željam,
• priljubljene blagovne znamke.
Raziskava pri potrošnikih omogoča projektu Superbrands spontano zaznavanje, ki ga blagovne znamke vzbujajo pri slovenskih potrošnikih. Potrebno je omeniti, da so zgolj potrošniki tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko in da nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati blagovne znamke.

1. FAZA

RAZISKAVA IPSOS

Pri izboru Superbrands je izredno pomembna raziskava trga. V Superbrands Slovenija smo se pri raziskavi trga strateško in dolgoročno povezali s svetovno ugledno raziskovalno agencijo IPSOS oziroma z njeno izpostavo v Sloveniji. IPSOS na podlagi N=1.000 respondentov (reprezentativni vzorec po spolu, starosti in regiji) 18+ pri slovenskih potrošnikih opravi raziskavo, kjer potrošniki na osnovi spontanega priklica navedejo tri blagovne znamke za vsako od naslednjih dimenzij:
• edinstvene blagovne znamke,
• blagovne znamke, ki jim najbolj zaupajo,
• blagovne znamke, s katerimi se identificirajo,
• blagovne znamke, ki ustrezajo potrebam in željam,
• priljubljene blagovne znamke.
Raziskava pri potrošnikih omogoča projektu Superbrands spontano zaznavanje, ki ga blagovne znamke vzbujajo pri slovenskih potrošnikih. Potrebno je omeniti, da so zgolj potrošniki tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko in da nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati blagovne znamke.

RAZISKAVA IPSOS

STROKOVNI SVET

2. FAZA

STROKOVNI SVET

Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.

2. FAZA

STROKOVNI SVET

Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.

STROKOVNI SVET

Superbrands Slovenija

3. FAZA

ANALIZA GLASOVANJA IN PRIDOBITEV SUPERBRANDS-OV:

Blagovne znamke v postopku glasovanja pridobijo povprečno oceno tako s strani potrošnikov kot s strani članov strokovnega svet. Ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov imajo enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena blagovna znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V Sloveniji lahko zgolj 1 % registriranih blagovnih znamk prestopi cenzus oziroma spada v kategorijo Superbrands, torej lahko prestopi cenzus zgolj 254 najvišje ocenjenih blagovnih znamk.
FAZA ZDRUŽEVANJA POVPREČNIH OCEN POTROŠNIKOV IN STROKOVNEGA SVETA ZDRUŽUJE OBE VIZIJI, ZARADI ČESAR JE IZBOR SUPERBRANDS RESNIČNO NEODVISNO ORODJE ZA OCENJEVANJE ZNAMK ODLIČNOSTI, KI DELUJEJO NA TRGU.

3. FAZA

ANALIZA GLASOVANJA IN PRIDOBITEV SUPERBRANDS-OV:

Blagovne znamke v postopku glasovanja pridobijo povprečno oceno tako s strani potrošnikov kot s strani članov strokovnega svet. Ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov imajo enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena blagovna znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V Sloveniji lahko zgolj 1 % registriranih blagovnih znamk prestopi cenzus oziroma spada v kategorijo Superbrands, torej lahko prestopi cenzus zgolj 254 najvišje ocenjenih blagovnih znamk.
FAZA ZDRUŽEVANJA POVPREČNIH OCEN POTROŠNIKOV IN STROKOVNEGA SVETA ZDRUŽUJE OBE VIZIJI, ZARADI ČESAR JE IZBOR SUPERBRANDS RESNIČNO NEODVISNO ORODJE ZA OCENJEVANJE ZNAMK ODLIČNOSTI, KI DELUJEJO NA TRGU.
Superbrands Slovenija

STROKOVNI SVET

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2020

Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.

ČLANI STROKOVNEGA SVETA 2020

ALEKSANDER VALENTIN
General Manager
FOUR POINTS BY SHERATON LJUBLJANA MONS

ALENKA JANČAR
Vodja upravljanja blagovne znamke
ZAVAROVALNICA TRIGLAV, D.D.

ALEŠ PETEJAN
Vodja marketinga
MASTERCARD

ALJAŽ PODLOGAR
Direktor in partner
RUBIKON GRAL, MARKETING MANAGEMENT D.O.O.

ANA SEŠEK
Vodja tržnega komuniciranja in filatelije
POŠTA SLOVENIJE D.O.O.

ANDRAŽ GAVEZ
Lastnik in direktor
MOJA ČOKOLADA D.O.O.

BOJAN BLAŽKO
Manager Adhesives Adriatic region
BOLTON ADRIATIC D.O.O.

DARJA BREČKO POŽENEL
Direktorica
DBP – BRAND DESIGN STUDIO

DINO ZUPANČIČ
Direktor in partner
AGENCIJA 101 D.O.O.

DIVNA BRKIČ HENDRICKX
Direktorica
KLIPING D.O.O.

KARMEN ČELAM
Ustanoviteljica in direktorica
PIARDIGMA, KOMUNIKACIJSKI MANAGEMENT D.O.O.

KARMEN PANGOS
Direktorica
KRAŠCOMMERCE D.O.O.

LUKA ČEŠNOVAR
Direktor področja produktnega marketinga
TELEMACH D.O.O.

MAJA AMBROŽ
Vodja tržnega komuniciranja
AMZS D.D.

MIRAN RAZORŠEK
Direktor
TRAMPOLIN PARK WOOP (TPLJ D.O.O.)

MIRO MAUHAR
Direktor
OVERNET D.O.O., FENIKS MEDIA D.O.O., STYRIA MEDIA INTERNATIONAL AG

NATAŠA ARKO
Direktorica marketinga
COFACE PKZ D.D.

NATAŠA MEJAŠ
Vodja marketinga
DANA D.O.O.

NATAŠA SERNC
Marketing Manager
NOVA KBM D. D.

PETR PODLIPNÝ
Direktor blagovne znamke Škoda
PORSCHE SLOVENIJA D.O.O.

ROBERT DEŽMAN
Vodja marketinga
OMV SLOVENIJA D.O.O.

SVJETLANA ALMAŠ
Vodja marketinga in odnosov z javnostmi
GENERALI ZAVAROVALNICA D.D.

ŠPELA KOZAMERNIK
Direktorica
RENDERSPACE D.O.O.

URBAN KORENJAK
Direktor trženja
EUROPLAKAT D.O.O.

VIKTORIJA RADOJEVIČ MAVRIČ
Izvršna direktorica marketinga Mercator grupe
MERCATOR D.D.

ČLANI STROKOVNEGA SVETA 2020