V Sloveniji je bilo avgusta 2019 glede na podatek Urada za intelektualno lastnino registriranih 25.421 blagovnih znamk. Le 1 % blagovnih znamk v Sloveniji pa si bo zaslužilo nositi ime Superbrands, saj je postopek izbire, ki poteka s strani potrošnikov in članov strokovnega sveta skrbno izbran. Blagovna znamka z oznako Superbrands tako ne temelji na tržnem deležu blagovne znamke, njeni ceni, kakovosti ali vrednosti, temveč gre za blagovno znamko, ki jo potrošnik pozna, ji zaupa, se mu zdi edinstvena, zadovoljuje potrošnikove potrebe ter se lahko z njo identificira.
POSTOPEK IZBIRE
BLAGOVNE ZNAMKE
SUPERBRANDS
POSTOPEK IZBIRE
BLAGOVNE ZNAMKE
SUPERBRANDS

RAZISKAVA IPSOS

1. FAZA
RAZISKAVA IPSOS
Pri izboru Superbrands je izredno pomembna raziskava trga. V Superbrands Slovenija smo se pri raziskavi trga strateško in dolgoročno povezali s svetovno ugledno raziskovalno agencijo IPSOS oziroma z njeno izpostavo v Sloveniji. IPSOS na podlagi N=1.000 respondentov (reprezentativni vzorec po spolu, starosti in regiji) 18+ pri slovenskih potrošnikih opravi raziskavo, kjer potrošniki na osnovi spontanega priklica navedejo tri blagovne znamke za vsako od naslednjih dimenzij:
• edinstvene blagovne znamke,
• blagovne znamke, ki jim najbolj zaupajo,
• blagovne znamke, s katerimi se identificirajo,
• blagovne znamke, ki ustrezajo potrebam in željam,
• priljubljene blagovne znamke.
Raziskava pri potrošnikih omogoča projektu Superbrands spontano zaznavanje, ki ga blagovne znamke vzbujajo pri slovenskih potrošnikih. Potrebno je omeniti, da so zgolj potrošniki tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko in da nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati blagovne znamke.


1. FAZA
RAZISKAVA IPSOS
Pri izboru Superbrands je izredno pomembna raziskava trga. V Superbrands Slovenija smo se pri raziskavi trga strateško in dolgoročno povezali s svetovno ugledno raziskovalno agencijo IPSOS oziroma z njeno izpostavo v Sloveniji. IPSOS na podlagi N=1.000 respondentov (reprezentativni vzorec po spolu, starosti in regiji) 18+ pri slovenskih potrošnikih opravi raziskavo, kjer potrošniki na osnovi spontanega priklica navedejo tri blagovne znamke za vsako od naslednjih dimenzij:
• edinstvene blagovne znamke,
• blagovne znamke, ki jim najbolj zaupajo,
• blagovne znamke, s katerimi se identificirajo,
• blagovne znamke, ki ustrezajo potrebam in željam,
• priljubljene blagovne znamke.
Raziskava pri potrošnikih omogoča projektu Superbrands spontano zaznavanje, ki ga blagovne znamke vzbujajo pri slovenskih potrošnikih. Potrebno je omeniti, da so zgolj potrošniki tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko in da nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati blagovne znamke.

RAZISKAVA IPSOS


STROKOVNI SVET

2. FAZA
STROKOVNI SVET
Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.
2. FAZA
STROKOVNI SVET
Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.

STROKOVNI SVET


3. FAZA
ANALIZA GLASOVANJA IN PRIDOBITEV SUPERBRANDS-OV:
Blagovne znamke v postopku glasovanja pridobijo povprečno oceno tako s strani potrošnikov kot s strani članov strokovnega svet. Ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov imajo enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena blagovna znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V Sloveniji lahko zgolj 1 % registriranih blagovnih znamk prestopi cenzus oziroma spada v kategorijo Superbrands, torej lahko prestopi cenzus zgolj 254 najvišje ocenjenih blagovnih znamk.
FAZA ZDRUŽEVANJA POVPREČNIH OCEN POTROŠNIKOV IN STROKOVNEGA SVETA ZDRUŽUJE OBE VIZIJI, ZARADI ČESAR JE IZBOR SUPERBRANDS RESNIČNO NEODVISNO ORODJE ZA OCENJEVANJE ZNAMK ODLIČNOSTI, KI DELUJEJO NA TRGU.
3. FAZA
ANALIZA GLASOVANJA IN PRIDOBITEV SUPERBRANDS-OV:
Blagovne znamke v postopku glasovanja pridobijo povprečno oceno tako s strani potrošnikov kot s strani članov strokovnega svet. Ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov imajo enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena blagovna znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V Sloveniji lahko zgolj 1 % registriranih blagovnih znamk prestopi cenzus oziroma spada v kategorijo Superbrands, torej lahko prestopi cenzus zgolj 254 najvišje ocenjenih blagovnih znamk.
FAZA ZDRUŽEVANJA POVPREČNIH OCEN POTROŠNIKOV IN STROKOVNEGA SVETA ZDRUŽUJE OBE VIZIJI, ZARADI ČESAR JE IZBOR SUPERBRANDS RESNIČNO NEODVISNO ORODJE ZA OCENJEVANJE ZNAMK ODLIČNOSTI, KI DELUJEJO NA TRGU.

STROKOVNI SVET
SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023
Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.
ČLANI STROKOVNEGA SVETA 2020

PETR PODLIPNÝ
Direktor blagovne znamke Škoda
PORSCHE SLOVENIJA D.O.O.
ČLANI STROKOVNEGA SVETA 2023

LIDIJA RAKUŠA
Direktor marketinga,
MERKUR trgovina

MAXI CERAR
Član poslovodstva, CCO
Telemach

ANITA SRAC
Vodja področja marketing Lidla
Slovenija, Lidl Slovenija

DINO ZUPANČIČ
Direktor in partner
Agencija 101

JAKA JAUH
Senior brand manager
Zavarovalnica Triglav

GORDANA KOS
Direktorica oglasnega trženja
Adria Media Ljubljana

ŽIGA GLIHA
Direktor naročnikov
Pristop

TOMAŽ OBLAK
Direktor prodaje in marketinga
Summit motors Ljubljana

KATJA PAVLICA ZUPAN
Vodja programa P&G za Slovenijo
Orbico

ALENKA DUJANOVIĆ
Vodja za odnose z javnostmi
Radenska ADRIATIC

ALENKA VIDIC
Direktorica
Komunikacijska skupina o28

ANITA PENIĆ KNEP
Marketing Direktor Henkel Consumer Brands
Adria Regija, Henkel Slovenija

LARA BERLEC
Direktorica sektorja Marketing, Komunikacije
SKB banka

TANJA JELAČA
Direktorica marketinga
Podravka

INESA GROBLER
Direktorica naročnika
Futura DDB

MAJDA VODOPIVEC
Direktorica marketinga lastnih blagovnih znamk in trženja M Soseske
Mercator