POSTOPEK IZBIRE
BLAGOVNE ZNAMKE
SUPERBRANDS

POSTOPEK IZBIRE
BLAGOVNE ZNAMKE
SUPERBRANDS

V Sloveniji je bilo avgusta 2019 glede na podatek Urada za intelektualno lastnino registriranih 25.421 blagovnih znamk. Le 1 % blagovnih znamk v Sloveniji pa si bo zaslužilo nositi ime Superbrands, saj je postopek izbire, ki poteka s strani potrošnikov in članov strokovnega sveta skrbno izbran. Blagovna znamka z oznako Superbrands tako ne temelji na tržnem deležu blagovne znamke, njeni ceni, kakovosti ali vrednosti, temveč gre za blagovno znamko, ki jo potrošnik pozna, ji zaupa, se mu zdi edinstvena, zadovoljuje potrošnikove potrebe ter se lahko z njo identificira.

RAZISKAVA IPSOS

1. FAZA

RAZISKAVA IPSOS

Pri izboru Superbrands je izredno pomembna raziskava trga. V Superbrands Slovenija smo se pri raziskavi trga strateško in dolgoročno povezali s svetovno ugledno raziskovalno agencijo IPSOS oziroma z njeno izpostavo v Sloveniji. IPSOS na podlagi N=1.000 respondentov (reprezentativni vzorec po spolu, starosti in regiji) 18+ pri slovenskih potrošnikih opravi raziskavo, kjer potrošniki na osnovi spontanega priklica navedejo tri blagovne znamke za vsako od naslednjih dimenzij:
• edinstvene blagovne znamke,
• blagovne znamke, ki jim najbolj zaupajo,
• blagovne znamke, s katerimi se identificirajo,
• blagovne znamke, ki ustrezajo potrebam in željam,
• priljubljene blagovne znamke.
Raziskava pri potrošnikih omogoča projektu Superbrands spontano zaznavanje, ki ga blagovne znamke vzbujajo pri slovenskih potrošnikih. Potrebno je omeniti, da so zgolj potrošniki tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko in da nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati blagovne znamke.

1. FAZA

RAZISKAVA IPSOS

Pri izboru Superbrands je izredno pomembna raziskava trga. V Superbrands Slovenija smo se pri raziskavi trga strateško in dolgoročno povezali s svetovno ugledno raziskovalno agencijo IPSOS oziroma z njeno izpostavo v Sloveniji. IPSOS na podlagi N=1.000 respondentov (reprezentativni vzorec po spolu, starosti in regiji) 18+ pri slovenskih potrošnikih opravi raziskavo, kjer potrošniki na osnovi spontanega priklica navedejo tri blagovne znamke za vsako od naslednjih dimenzij:
• edinstvene blagovne znamke,
• blagovne znamke, ki jim najbolj zaupajo,
• blagovne znamke, s katerimi se identificirajo,
• blagovne znamke, ki ustrezajo potrebam in željam,
• priljubljene blagovne znamke.
Raziskava pri potrošnikih omogoča projektu Superbrands spontano zaznavanje, ki ga blagovne znamke vzbujajo pri slovenskih potrošnikih. Potrebno je omeniti, da so zgolj potrošniki tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko in da nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati blagovne znamke.

RAZISKAVA IPSOS

STROKOVNI SVET

2. FAZA

STROKOVNI SVET

Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.

2. FAZA

STROKOVNI SVET

Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.

STROKOVNI SVET

Superbrands Slovenija

3. FAZA

ANALIZA GLASOVANJA IN PRIDOBITEV SUPERBRANDS-OV:

Blagovne znamke v postopku glasovanja pridobijo povprečno oceno tako s strani potrošnikov kot s strani članov strokovnega svet. Ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov imajo enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena blagovna znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V Sloveniji lahko zgolj 1 % registriranih blagovnih znamk prestopi cenzus oziroma spada v kategorijo Superbrands, torej lahko prestopi cenzus zgolj 254 najvišje ocenjenih blagovnih znamk.
FAZA ZDRUŽEVANJA POVPREČNIH OCEN POTROŠNIKOV IN STROKOVNEGA SVETA ZDRUŽUJE OBE VIZIJI, ZARADI ČESAR JE IZBOR SUPERBRANDS RESNIČNO NEODVISNO ORODJE ZA OCENJEVANJE ZNAMK ODLIČNOSTI, KI DELUJEJO NA TRGU.

3. FAZA

ANALIZA GLASOVANJA IN PRIDOBITEV SUPERBRANDS-OV:

Blagovne znamke v postopku glasovanja pridobijo povprečno oceno tako s strani potrošnikov kot s strani članov strokovnega svet. Ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov imajo enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena blagovna znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V Sloveniji lahko zgolj 1 % registriranih blagovnih znamk prestopi cenzus oziroma spada v kategorijo Superbrands, torej lahko prestopi cenzus zgolj 254 najvišje ocenjenih blagovnih znamk.
FAZA ZDRUŽEVANJA POVPREČNIH OCEN POTROŠNIKOV IN STROKOVNEGA SVETA ZDRUŽUJE OBE VIZIJI, ZARADI ČESAR JE IZBOR SUPERBRANDS RESNIČNO NEODVISNO ORODJE ZA OCENJEVANJE ZNAMK ODLIČNOSTI, KI DELUJEJO NA TRGU.
Superbrands Slovenija

STROKOVNI SVET

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2020

Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.

ČLANI STROKOVNEGA SVETA 2021

JAKŠA MAGANIĆ
Direktor prodaje
Coca-Cola HBC Slovenija d.o.o.

ŠPELA ŽITKO
Direktorica Marketinga
Skupina Pivka – Delamaris

TOMAŽ SEMIČ
Marketing manager
Samsung Slovenija

JAKA KLADNIK
Digital Marketing Manager
Better

METKA KEJŽAR
Vodja marketinga in odnosov z javnostmi
Autocommerce – zastopnik za vozila Mercedes-Benz v Sloveniji

MATJAŽ BUTARA
Direktor – Upravljanje potenciala
Big Bang

VALERIJA PREVOLŠEK
Direktorica
Pristop Media

ALJAŽ PEKLAJ
Partner/Direktor naročnikov
beglobal agency

DOMEN ROZMAN
Direktor
Dunking Devils Studios

TOMAŽ OŠTIR
Vodja službe za marketing in odnose z javnostmi.
GEN-I

ALENKA VIDIC P.
Direktorica komunikacijske skupine
o28, komunikacijska skupina

LARA BERLEC
Direktorica sektorja Marketing – Komunikacije
SKB banka

URŠKA PLAVČAK
Vodja marketinga za Slovenijo
Studio Moderna

INESA GROBLER
Vodja marketinga in odnosov z javnostjo
Medex d.o.o.

SIMON DRAGANIČ
Vodja marketinga Slovenija & Hrvaška
Hervis

MARKO CEROVŠEK
Vodja upravljanja blagovne znamke Barcaffe
Atlantic Grupa

ANŽE HERBST
Direktor in so-ustanovitelj
AM Agencija

SANELA DMITROVIĆ
Direktorica Marketinga
Podravka

GORAN ŽARIĆ
Direktor službe kontaktno asistenčnega centra
Zavarovalnica Sava

ROBERT DEŽMAN
Vodja marketinga
OMV SLOVENIJA D.O.O.

VIKTORIJA RADOJEVIČ MAVRIČ
Izvršna direktorica marketinga Mercator grupe
MERCATOR D.D.

URBAN KORENJAK
Direktor trženja
EUROPLAKAT D.O.O.

DINO ZUPANČIČ
Direktor in partner
AGENCIJA 101 D.O.O.

DIVNA BRKIČ HENDRICKX
Direktorica
KLIPING D.O.O.

DARJA BREČKO POŽENEL
Direktorica
DBP – BRAND DESIGN STUDIO

ČLANI STROKOVNEGA SVETA 2020