V Sloveniji je bilo avgusta 2019 glede na podatek Urada za intelektualno lastnino registriranih 25.421 blagovnih znamk. Le 1 % blagovnih znamk v Sloveniji pa si bo zaslužilo nositi ime Superbrands, saj je postopek izbire, ki poteka s strani potrošnikov in članov strokovnega sveta skrbno izbran. Blagovna znamka z oznako Superbrands tako ne temelji na tržnem deležu blagovne znamke, njeni ceni, kakovosti ali vrednosti, temveč gre za blagovno znamko, ki jo potrošnik pozna, ji zaupa, se mu zdi edinstvena, zadovoljuje potrošnikove potrebe ter se lahko z njo identificira.
POSTOPEK IZBIRE
BLAGOVNE ZNAMKE
SUPERBRANDS
POSTOPEK IZBIRE
BLAGOVNE ZNAMKE
SUPERBRANDS
RAZISKAVA IPSOS
1. FAZA
RAZISKAVA IPSOS
Pri izboru Superbrands je izredno pomembna raziskava trga. V Superbrands Slovenija smo se pri raziskavi trga strateško in dolgoročno povezali s svetovno ugledno raziskovalno agencijo IPSOS oziroma z njeno izpostavo v Sloveniji. IPSOS na podlagi N=1.000 respondentov (reprezentativni vzorec po spolu, starosti in regiji) 18+ pri slovenskih potrošnikih opravi raziskavo, kjer potrošniki na osnovi spontanega priklica navedejo tri blagovne znamke za vsako od naslednjih dimenzij:
• edinstvene blagovne znamke,
• blagovne znamke, ki jim najbolj zaupajo,
• blagovne znamke, s katerimi se identificirajo,
• blagovne znamke, ki ustrezajo potrebam in željam,
• priljubljene blagovne znamke.
Raziskava pri potrošnikih omogoča projektu Superbrands spontano zaznavanje, ki ga blagovne znamke vzbujajo pri slovenskih potrošnikih. Potrebno je omeniti, da so zgolj potrošniki tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko in da nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati blagovne znamke.
1. FAZA
RAZISKAVA IPSOS
Pri izboru Superbrands je izredno pomembna raziskava trga. V Superbrands Slovenija smo se pri raziskavi trga strateško in dolgoročno povezali s svetovno ugledno raziskovalno agencijo IPSOS oziroma z njeno izpostavo v Sloveniji. IPSOS na podlagi N=1.000 respondentov (reprezentativni vzorec po spolu, starosti in regiji) 18+ pri slovenskih potrošnikih opravi raziskavo, kjer potrošniki na osnovi spontanega priklica navedejo tri blagovne znamke za vsako od naslednjih dimenzij:
• edinstvene blagovne znamke,
• blagovne znamke, ki jim najbolj zaupajo,
• blagovne znamke, s katerimi se identificirajo,
• blagovne znamke, ki ustrezajo potrebam in željam,
• priljubljene blagovne znamke.
Raziskava pri potrošnikih omogoča projektu Superbrands spontano zaznavanje, ki ga blagovne znamke vzbujajo pri slovenskih potrošnikih. Potrebno je omeniti, da so zgolj potrošniki tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko in da nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati blagovne znamke.
RAZISKAVA IPSOS
STROKOVNI SVET
2. FAZA
STROKOVNI SVET
Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.
2. FAZA
STROKOVNI SVET
Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.
STROKOVNI SVET
3. FAZA
ANALIZA GLASOVANJA IN PRIDOBITEV SUPERBRANDS-OV:
Blagovne znamke v postopku glasovanja pridobijo povprečno oceno tako s strani potrošnikov kot s strani članov strokovnega svet. Ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov imajo enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena blagovna znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V Sloveniji lahko zgolj 1 % registriranih blagovnih znamk prestopi cenzus oziroma spada v kategorijo Superbrands, torej lahko prestopi cenzus zgolj 254 najvišje ocenjenih blagovnih znamk.
FAZA ZDRUŽEVANJA POVPREČNIH OCEN POTROŠNIKOV IN STROKOVNEGA SVETA ZDRUŽUJE OBE VIZIJI, ZARADI ČESAR JE IZBOR SUPERBRANDS RESNIČNO NEODVISNO ORODJE ZA OCENJEVANJE ZNAMK ODLIČNOSTI, KI DELUJEJO NA TRGU.
3. FAZA
ANALIZA GLASOVANJA IN PRIDOBITEV SUPERBRANDS-OV:
Blagovne znamke v postopku glasovanja pridobijo povprečno oceno tako s strani potrošnikov kot s strani članov strokovnega svet. Ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov imajo enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena blagovna znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V Sloveniji lahko zgolj 1 % registriranih blagovnih znamk prestopi cenzus oziroma spada v kategorijo Superbrands, torej lahko prestopi cenzus zgolj 254 najvišje ocenjenih blagovnih znamk.
FAZA ZDRUŽEVANJA POVPREČNIH OCEN POTROŠNIKOV IN STROKOVNEGA SVETA ZDRUŽUJE OBE VIZIJI, ZARADI ČESAR JE IZBOR SUPERBRANDS RESNIČNO NEODVISNO ORODJE ZA OCENJEVANJE ZNAMK ODLIČNOSTI, KI DELUJEJO NA TRGU.
STROKOVNI SVET
SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023
Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.
ČLANI STROKOVNEGA SVETA 2020
PETR PODLIPNÝ
Direktor blagovne znamke Škoda
PORSCHE SLOVENIJA D.O.O.
ČLANI STROKOVNEGA SVETA 2024
EVA ŠKEDELJ
Meta Global Sales Lead
Aleph d.o.o.
GORAN ARSOVIČ
direktor prodaje in marketinga
Merkur zavarovalnica
GREGOR BOBOVNIK
Partner in operativni direktor
Bold.group
TILEN HOJČ
Vodja marketinga in prodaje
MG motor Slovenija
NINA USNIK
direktorica marketinga
Telemach Slovenija
UROŠ CUDER
direktor medijskih strategij
Media Publikum d.o.o.
TINA CIPOT
izvršna direktorica
o28, komunikacijska skupina
UROŠ MLAKAR
ustanovitelj podjetja
Naturalica foods d.o.o.
BARBARA MODIC
direktorica in partnerka
Media auditing & consulting
BRANKA KRUŠIČ
medijska strateginja
AM Komunikacije d.o.o.
DAMJAN KOREN
direktor projektov
Tam-Tam mestni plakati
ANDREJ LAZIČ
direktor B2B prodaje
Big Bang Slovenija
DINO ZUPANČIČ
direktor in partner
Agencija 101
MAJA AMBROŽ
vodja marketinga
AKIDS d.o.o.
MATIJA ŠINIGOJ
član uprave za področje komerciale in razvoja
Incom Leone
MAŠA BUTARA
menedžer v oddelku marketing
Ekipa2, mobilne internetne storitve
DRAŽEN VRANJEŠ KOSI
marketnig ekspert
BMW Group Slovenia d.o.o.
KIM REMŠKAR
vodja trade marketniga
Merkur d.o.o.
EVA ŠTERK
direktorica strateškega razvoja
Pristop d.o.o.
MONIKA JELAČIČ
vodja korporativnega komuniciranja
Fraport Slovenija d.o.o.
ROBERT DEŽMAN
vodja marketinga
MOL & INA d.o.o.
ŠPELA KREGAR
direktorica službe za marketing in odnose z javnostmi
Zavarovalnica Sava d.d.
JAKA GORNIK
CEO
Confiva Global d.o.o.
ŽIVA KOLBL
docentka na področju trženja
Ekonomska fakulteta
TOMAŽ OBLAK
direktor prodaje in marketinga
Summit motors Ljubljana